O nás

Portál streetphoto.sk vznikol koncom roka 2009. Street fotografia sa začala stále viac rozširovať v očiach fotografov ale ľuďom chýbali informácie o tomto krásnom žánri v slovenskom jazyku. Portál založili Radovan Mišík (onehalf) a Roman Hajnala (noske).
 
Počas svojej existencie zorganizoval pre svojich čitateľov zopár streetphoto workshopov.  V júny 2013 portál prešiel kompletne na nový redakčný systém Joomla. V pláne máme aj verejnú streetphoto galériu, kde by čitatelia mohli uploadovať svoje street fotografie. Pripravujeme pre vás ďalšie články a rozhovory.

Stránka beží v BETA verzii. Za chvílkovú pomoc pri tvorbe ďakujem Pavolovi Oborovi. Ak by ste našli nejaké bugy, dajte mi prosím vedieť na Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript. .

 

Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript.


Kopírovanie a publikovanie akéhokoľvek obsahu z tejto stránky je zakázané. Šírenie materiálov bez povolenia autora je neoprávneným zásahom do vlastníckych práv. Ich porušením súčasne zasahujete do práv autorov fotografií uverejnených na portáli streetphoto.sk

 

V minulosti pracovali na projekte streetphoto.sk :

 

Radovan Mišík - ONEHALF - spoluzakladateľ streetphoto.sk

Prezident Nezávislej organizácie bratislavských fotografov - NOBAF.sk, čestný člen o.z. Rozhodujúci okamih a spoluzakladateľ portálu streetphoto.sk. Zameriava sa hlavne na street fotografiu, ktorá v ňom vyvoláva pocit, že zachytáva čo najvernejšie realitu každodenného života našej spoločnosti. Kompletne prepadol čaru street fotografie v roku 2008. Pri fotografovaní preferuje ultraširoké ohniská a snaží sa byť čo najbližšie k ľuďom na ulici. Prostredníctvom fotografií sa snaží sprostredkovať iným ľuďom to, čo vidí a považuje za zaujímavé.Vždy keď kráča po ulici, snaží sa svet vnímať okom fotoaparátu. Všíma si ľudí a objekty, ktoré by mohli byť súčasťou toho správneho rozhodujúceho momentu, ktorý je pri street fotografii tak dôležitý. Fascinujú ho zábery, ktoré sú "silné" a zaujmú diváka na prvý pohľad.

 

 

Ján Ročkár - REDAKTOR

Narodený roku Pána 1980, Ján Ročkár bol vychovaný v malom meste na sútoku Dunaja a Váhu, v Komárne. Školské roky ušli nezáživne aj keď dobré spomienky má na modelársky krúžok, kde si prvý (a posledný) krát privoňal k flaške čpavku.  Trochu neskôr, v roku 1994, Ján objavil muziku a aj keď sám na žiadny nástroj nikdy nehral, všetky jeho úspory míňal na kazety rockových kapiel. V tom istom období s ním puberta začala zametať a jeho prospech na Elektrotechnickej Primyselnej Škole sa zhoršil na chválitebného až dobrého žiaka.  Po maturite, ako 18 ročný, odišiel študovať do Košíc na Stavebnú Fakultu. Po dvoch rokoch sa dobrovoľne vzdal, ako sám priznáva, baby boli dôležitejšie. Osud bol iného názoru a takmer ihneď ho povolali na základnú vojenskú službu ktorú absolvoval v Bratislave ako Čestná Stráž Prezidenta SR, Rudolfa Schustera. Zo svojich chýb sa nepoučil a po 9 mesiacoch 'v zajatí' sa Ján vrátil na Stavebnú Fakultu, tentoraz v Bratislave. Po neúspešnej motivácii sa rozhodol prerušiť štúdium (na rok) a skúsiť šťastie v zahraničí. V roku 2005 emigroval do Londýna, kde žije dodnes. Prvé kontakty s fotografiu získal už ako malý chlapec v čiernej komore svojho otca. Deduško mal tiež vplyv na začiatky, no fotografia sa stala každodennou súčasťou jeho života až v roku 2002. Profesionálne začal fotiť v roku 2008 a ako tvrdí sám o sebe: 'Som pozorovateľ každodenného života'.    WEB: www.janrockar.co.uk

 

Ladislav Vallach - REDAKTOR

Prvú fotografiu mi publikovali v tlači v roku 1980 počas základnej vojenskej služby v československom armádnom magazíne. Odvtedy som spolupracoval s československými a slovenskými periodikami. Kolekciu čiernobielej fotografie „Európania“ z posledných desaťročí minulého storočia som vystavoval v Komárne, Bratislave a v Štúrove. V roku 1986 som získal zlatú medailu J. M. Petzvala na slovenskej súťaži reportážnej fotografie v Piešťanoch. Od roku 1996 pracujem v Tlačovej agentúre SR (TASR) ako píšuci redaktor a fotoreportér, v roku 2002 som sa stal stálym budapeštianskym spravodajcom TASR. Spolupracujem s televíziou TA3. Ako novinár som navštívil Nemecko, Francúzsko, Belgicko, Macedónsko a Kosovo, spravodajsky som pokrýval zahraničné cesty predsedu parlamentu SR i prezidenta SR. V rámci voľnej tvorby fotografujem takmer výhradne ľudí. Mám rád fotografickú techniku, rukami mi prešlo 24 fotoaparátov značiek Flexaret, Praktica, Pentax, Canon, Minox, Hasselblad, Nikon, Panasonic a zhruba 50 objektívov. V roku 1993 som definitívne podľahol čaru diaľkomernej Leicy.

 

 

Noah Samuel Moško - REDAKTOR

Fotograf, žijúci v Londýne, kde od roku 2008 fotí architektúru a kreslí pôdorysy k nehnuteľnostiam. Vo voľnej tvorbe sa venuje prevažne street a dokumentárnej fotografií. Je zástancom nepózovanej street fotografie a v uliciach vyhľadáva momenty, ktoré sú často všedné (a prehliadané) alebo mierne absrurdné. Fotografia ho fascinuje najmä pretože ňou zastavuje čas, - naveky. Vďaka svetlu a Niépcemu je schopný zachytiť obraz na svetlocitlivý materiál a následným procesom dať danému momentu nový život. Jeho prácu môžete vidieť na: www.flickr.com/noahsamuelmosko.

 

 

 

 

V minulosti pracovali na projekte streetphoto.sk :

Roman Hajnala - NOSKE - spoluzakladateľ - Na projekte streetphoto.sk už nepracuje.

Po veľkom množstve krátkodobých koníčkov mi život do cestypriviedol aj fotografiu. Vždy som mal potrebu zisťovať ako a prečo veci fungujú a popri fotení som sa snažil pochopiť aj princíp fungovania fotoaparátu a celého fotografického procesu. Toto objavovanie ma nasmerovalo na analógovú fotografiu a klasicky CB proces, ktorý sombol schopný robiť doma v kúpeľke. Po čase sa proces vyvolávania stal pre mňa veľmi silnou súčasťou fotografie, ktorý mojim fotografiám pridával pre mňa dôležitú hodnotu. Povedal by som, že samotný proces vzniku fotografie ma napĺňa viac, ako výsledná fotografia.Po objavení historických fototechník som konečne našiel smer, ktorým sa chcem uberať a ktorý som dovtedy márne hľadal. Prešiel som si niekoľkými historickými fototechnikami ako Van Dyke, Cyanotype, olejotlač a bromolejotlač, ale najťažšia technika, ktorú som si skúsil bola mokrý kolódiový proces. Urobila na mňa najväčší dojem a tej sa aj momentálne venujem. WEB: www.noske.sk